12 augusti 2007

Lugnet före stormen

Tvätten är tvättad, disken diskad. Omtentorna är bortglömda, höstterminens kurser planerade. De sista overallmärkena är påsydda, fadderutbildningen är genomgången (igen) och samtliga invånare av Lolektivet har återvänt till staden. Om två dagar och tre nätter kommer nollan. Hjärnan reagerar på ett intressant sätt. Kreativiteten har gått ner på sparlåga, för hjärnan vet att mycket snart kommer den att få fullt upp. Den ligger och flyter där bakom ögonen och tar det så lugnt som möjligt inför den stundande kalabalik som är nolle-p. Man sitter mest bara och stirrar. Och funderar på vad man har glömt.

Såg The Girl Who Leapt Through Time igår. Mycket bra film som nästan alla bör ge en chans. Varm, charmig och mänsklig. Gav en bra känsla, helt enkelt. Nästan en femma.

Fick just reda på att min roomie Hannes är riktigt duktig. Han programmerar spel som faktiskt blir klara. Och ett av dem blev för längesen veckans (freeware) spel i en finsk datortidning! Jösses...

Också lite värt att nämna: idag har jag lagt en nätbeställning på en av världens kanske dyraste veckarklockor. Hur låter 1700 spänn? Manicken ifråga innehåller en lampa med en glödlampa som ska efterlikna solljus, och fungerar så att den simulerar en soluppgång i ditt rum på utsatt tid. Tipset fick jag av Åsa (tack), som har ägt en sedan länge. Enligt henne är den värd pengarna. Jag hoppas och tror att hon har rätt. Jag ser investeringen som en del i min strategi för att göra hösten till en drägligare tid att bo i än vanligt. Det gäller bara att inte tänka på hur mycket manga, tv-spel och böcker man hade kunnat köpa för samma pengar.

Etiketter: ,