09 augusti 2007

Linus Maskinus Piggelinus?

Jahapp, inte långt kvar till nolle-p nu då. Sommaren är... [tittar ut genom fönstret] ...tja, kvar än, men börjar nog känna sig som jag gör efter tre dagar hemma hos föräldrarna: man är liksom redo att ge sig av. Ändå har det varit min bästa sommar på länge. Min målsättning om att inte lyfta ett finger har gått i uppfyllelse, och ändå har jag fått en del gjort. Tex:

- ~65 timmar Twilight Princess
- ~30 timmar Metroid Prime 2: Echoes
- ~25 timmar Paper Mario
- några timmar Legend of Zelda och Tales of Phantasia

Något FF12 hanns det inte med. Undrar när nästa gång blir som jag har tid att försvinna från verkligheten tre veckor i sträck?

Min målsättning inför höstterminen: må bra. Jag kommer att gå in aktivt för att motverka den sedvanliga vinterhalvårsledan på flera sätt. Planerna om att pumpa skrot med Magnus får dessvärre stryka på foten till förmån för annan träning, mer inriktad på att orka mer i skolan än att orka fler kilon. Qi Gong, joggning och styrketräning av mage/rygg blir det. En träningskalender skall införskaffas för att visualisera den målsättningen. Nästa, ännu viktigare steg; salsakurs. Ett både tränings- och dejtingmässigt korrekt val, tror jag, plus att det helt enkelt ska bli jäkligt kul. Egentligen, kan det bli annat om Linköpings Sportdansklubb har något alls gemensamt med Malmö Danscity?

Så där har ni min höst: proteiner, vitaminer och endorfiner. (Och kanske lite blondiner.)

"Men Linus fnord, vad kul att fnord se dig blogga för första fnord gången på sex månader fnord, betyder det fnord här att du fnord kommer att blogga fnord mer regelbundet fnord i fortsättningen?". fnord.