09 november 2006

Pladder IV

Usch, vilken vecka! Skolarbete från åtta varje dag, fullt kvällsschema varje dag, och i helgen blir det fest både fredag och lördag. Är helt klart stressad, och samtidigt lite melankolisk av höstmörkret. Att pigga upp sig med anime hjälper inte alltid. Och inte har jag haft varken tid eller lust att blogga något heller. Nåväl, här kommer i alla fall en resumé av den senaste tidens intagna kultur.

Har "äntligen" läst ikapp MegaTokyo. Nu får jag vänta flera dagar mellan varje ny sida. *snyft* Har dessutom för första gången hört antydningar om att Fred faktiskt har för avsikt att avsluta serien förr eller senare. Det är klart, allting tar ju slut, och det lär väl dröja länge än som det ser ut nu, men... MegaTokyo? Ta slut? Nej...

Daniel fyllde år i måndags och bjöd på kakor och anime hemma hos sig. Grattis Daniel! Tittade på Karas 1-3. Visuellt fantastisk sak, som görs för att fira studion Tatsunokos 40-årsjubiléum. Själva storyn är väl inte så jätteoriginell än så länge, men det känns ändå som en ny upplevelse att titta på den. Ser fram emot de sista tre delarna, när de nu dyker upp...

Och så var det nya succén Death Note, som jag mest började titta på på grund av grupptryck. Det var innan jag fick veta att den ska bli 37 delar lång. Den längsta animeserie jag har sett (i sin helhet) är Nadia: The Secret of Blue Water på 39 avsnitt, och den är en otroligt bra klassiker. Kommer jag att orka fortsätta följa Death Note, som ju inte var alls så fantastisk som hypen gjorde gällande? Hittills håller den i alla fall mitt intresse uppe ett avsnitt i taget. Hjälpligt.