09 juli 2008

Bruce Springsteen and the E-Street Band, Ullevi, 5 juli 2008

På söndag bär det iväg till Kroatien för mig för en veckas välförtjänt semester, men innan dess måste jag bara dela med mig av min lilla bit av en legendarisk tilldragelse. Jag är säker på att alla mina trogna bloggläsare (faktiskt ca fem stycken!) otåligt har väntat på detta.

Hände det verkligen? Var vi verkligen där? Var det på riktigt och inte bara en ovanligt levande dröm? Än så länge råder inget tvivel, men tids nog lär minnena, hur starka de än ter sig just nu, att sakta blekna. Och då kan vi alltid ta fram de här sjaskiga videosnuttarna, tagna med en billig mobilkamera och komprimerade till när oigenkännlighet, kisa med ögonen, lyssna på det raspiga ljudet, flyta bort i tankar för ett ögonblick och med ett förundrat leende konstatera att, jo, vi var där. Det hände på riktigt.












Stillbilder, tagna med samma kamera, finns här.

Etiketter: , ,