27 maj 2008

Spelannonser

Det tycks mig som om lättklädda kvinnor används i annonser för just gratisspel i ännu större uträckning än andra produkter...







Och när vi ändå är på temat kvinnor och spel, ännu ett intressant inlägg. Man skulle ju kunna hoppas att vi hade kommit en bit sedan dess. Kanske?

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Kim said...

"that's right! you're a mermaid, that throws balls from her _boobs_"

hahaha jag vet inte riktigt varför, men jag har skrattat åt det där i fem minuter nu.

annars så beror väl fenomenet kanske på att den sortens gratisspel i första hand riktar sig till en hyfsat pubertal målgrupp

27 maj, 2008 19:50  
Blogger Thérèse Eriksson said...

Eh, jag tycker att lättklädda kvinnor används i marknadsföring av typ allt. Från tandkräm till bilpoleringsjox via mäklarfirmor, skor och shampoo.. Så min spontana tanke är snarare; varför skulle gratisspel vara ett undantag?

28 maj, 2008 23:04  
Anonymous Anonym said...

Men den där barbiegrejen är väl ett skämt? Jag hade visserligen inget ljud på, så jag kanske missuppfattade något. Men jag gillade att PUSSY POWER plötsligt singlade förbi. :)

Vad drar du för slutsats av att gratisspel marknadsförs med lättklädda kvinnor? Jag skulle vilja se en lite djärvare argumentation här. (nu ska jag för övrigt koncentrera mej på uppsatsen jag opponerar på och inte hänga på bloggar)

29 maj, 2008 13:07  
Blogger Linus said...

Barbiegrejen är inget skämt. Spelet fanns på riktigt.

Att gratisspel marknadsförs med lättklädda kvinnor i så stor utsträckning kan jag tänka mig tyder på en viss desperation hos spelskaparna. Marknaden är mycket tuff, och många faller säkert lätt för att ta till fula knep för att komma åt det de ser som sin huvudmålgrupp; unga spelintresserade män (läs: sexuellt frustrerade nördar). Jag väntar fortfarande på att spelindustrin ska mogna och lära känna sina målgrupper bättre.

01 juni, 2008 22:55  

Skicka en kommentar

<< Home