15 september 2007

Middag

Igår var det middag här hemma, med några av de trevligaste människor jag känner. Bland andra Emelie och Andreas, som jag båda träffat genom Innie, och som jag därför trodde kände varandra, men som visst inte gjorde det. Så här skrev Emelie om det.

Emelie är vegan och hade med sig sin vän Saeed, som är muslim, så jag fick prova på att laga vegansk mat till dem. Lyckades rätt bra för att vara första gången tyckte jag, med Emelies hjälpande hand. Som tur är var receptet lätt att veganisera: köttbuljong blev grönsaksbuljong, creme fraiche blev "yofu" och fläskkött blev "tzay". Har man lärt sig ett par nya ord också.

Lite mat, lite dansmatta, lite Tetris Attack (LOLektivets nya nationalspel). Men ingen Wii, till Andreas stora förtret. Ska komma ihåg att köpa nya batterier till nästa gång, Andreas.

Och sen animefilmen Whisper of the Heart, som jag hade hört så mycket bra saker om att jag vågade föreslå den utan att ha sett den. En "slice-of-life"-film, kan man säga, utan mycket till plot. Väldigt fin ändå och rätt rolig på sina ställen, men faktiskt lite väl långsam för min smak. Jag brukar gilla den här typen av film, men jag måste säga att det finns betydligt bättre saker att se än den här i så fall, kanske framför allt My Neighbor Totoro, The Girl Who Leapt Through Time och Kiki's Delivery Service.

Tack för en riktigt bra kväll, allihop!

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, det var trevligt. Bra att få detta års dos av Anime också :)

15 september, 2007 11:23  

Skicka en kommentar

<< Home