05 september 2007

Allmän uppdatering

Längesen det blev bloggat nu, så här kommer i alla fall en generell uppdatering. Det mest går fint. Jag är grymt nöjd med mina kursval för den här terminen. Läser:

TDDB84 - Designmönster
TDDC93 - Programutvecklingsmetodik teori
TDDC29 - Design och programmering av datorspel

Första gången på 3+ år som samtliga kurser verkar hänga ihop och bilda en helhet. Och alla är intressanta (nästan). Alla är i alla fall pragmatiska och känns verklighetsförankrade, och undervisas av människor som varit ute i arbetslivet och vet hur det är i skyttegravarna. Det känns som att om jag hänger med ordentligt den här terminen så har jag tagit första steget från hacker till mjukvaruarkitekt. Äntligen!

LinDai har fått en rätt bra start. Visning i tisdags med 15-20 pers, och de som var där verkade gilla det. På fredag blir det uppesittarnatt i LOLektivet för de som orkar.

Kalasmottagningen idag. Trots värkande fot var jag där på rent jävelskap för att jag gett mig fanken på att se The Sounds live. Har missat fler än ett tillfälle tidigare, så det var typ dags. Var väl trevligt, men ingen jättehöjdare. Publiktrycket var ju inte det bästa direkt. Och så den förbannade foten. Antagligen är den sprucken. Och om det var dumt att ådra sig skadan från första början (det var det) så är det kanske inte direkt smartare att gå och dra på skiten. Och efter blicken jag fick från min omtänksamma vän, nyblivna sjuksköterskenollan Innie idag blir det nog ett samtal till VC imorrn. Tack Innie; du är klok. Det är inte jag.

Också bra: scorade ett helt gäng märken från vänsektioner och föreningar och sånt på Kalas. Nu har jag arton (18) märken att sy fast på ovven. Jippi!

Och där var avsnitt 23 av Claymore färdigtankat också. Det blir lagom innan sängen. Godnatt världen; hoppas du är lika vacker imorgon som du var idag.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Thérèse Eriksson said...

Hihi, men sötnos... Du är alldeles precis lagom klok, speciellt när du lyssnar på en SSK-to be :)
Kram och tack för trevligt mingel igår!

06 september, 2007 09:44  

Skicka en kommentar

<< Home