19 november 2007

Trippigt

En händelserik helg har det varit. Och tack vare mina generösa föräldrar kan jag nu dela med mig av den i 1280 pixlars knivskarp upplösning.

I fredags var Vicke här. Hans jobb med att byta operativsystem i Linköpings bankomater förde honom till denna tragiska stad. Tillsammans avnjöt vi god konversation, dålig sushi, dålig espresso (se bilden) och en mycket vacker solnedgång (se den andra bilden). Och lite musiksnack.


På kvällen styrde jag kosan mot Norrköping för att se vad "Teleplatau" var för nånting. Hade väntat mig nånting i stil med det här Youtube-klippet, där min fina kompis Emelie demonstrerar det hela. Det är alltså dansen som framkallar musiken och inte, som annars är brukligt, tvärtom. Det hela ägde rum i en klätterlokal och involverade en del ljuseffekter; därför var belysningen tämligen dunkel, och jag fick följaktligen inga bra bilder på det hela. Mängder av tekniskt krångel gjorde också att det inte blev så spektakulärt som det hade förväntats. Men världens häftigaste boulderrum hade de i alla fall!


I lördags, slutligen, var det dags för 07:s upplaga av LEGOtrippen, C-sektionens årliga legobyggartävling. Vårt lag (jag, Esbjörn, Joel, Kalle och Sarah) Bitesized Brain vann med stigande grad av bestörtning och besvikelse två heat och gick, stick i stäv mot våra zombielika ambitioner, vidare till final. I övrigt låter jag bilderna tala för sig själva. Mera bilder på Facebook (om du är kompis med mig där).


Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Shit, era kostymer är sannerligen ambitiösa. Jag är imponerad.

Det finns bilder från Teleplatau på http://pictures.qaw.se/2007-11-17.

*kram*

22 november, 2007 15:49  

Skicka en kommentar

<< Home