17 juli 2006

Kväll

En sån här kväll vill jag dö på. En sommarkväll, strax efter solnedgången, när himlen är vacker och luften är sval. Varje andetag är djupt och skönt och gör en lugnare och lugnare. Själva luften är full av liv och slumrande möjligheter och allt är stilla. Hela skymningen är i andakt och till och med igelkottarna smyger lite försiktigare över gräsmattorna. Vad man än har i tankarna, vilka sorger man än bär på, så blir man stilla ett tag när man öppnar fönstret. Och ett litet kort tag känns det tunga inte lika tungt, det jobbiga inte lika avgörande. Precis en sån här kväll vill jag dö på.

2 Comments:

Blogger dathui said...

Jag får se om jag kan få in det i min planering ;)

18 juli, 2006 11:37  
Blogger AI said...

Hmm, beslutade du att döda bloggen med det där sista fina inlägget? Eller kommer den igång efter nolle-p när allt lugnat ner sig? Det vore ju synd om den försvann, även om du går ut med stil med ett sånt där inlägg!

07 augusti, 2006 08:30  

Skicka en kommentar

<< Home